Szoláriumok autókhoz
Befektetési alapok Befektetési iskola Ingatlan Szoláriumozott? Lehet, hogy visszajár, amit befizetett Megalapozatlanul állította szoláriumairól a Chocolate Brown hálózat, hogy azok egészségesek — állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal GVH. A hatóság egyebek mellett arra kötelezte a franchise lánc üzemeltetőjét, hogy a problémás időszakban első bérletüket vásárlók pénzét térítse vissza.
A tudományos álláspont szerint ugyanakkor a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja szoláriumok autókhoz bőr öregedését. Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal — különösen az influenza elleni védekezéssel —összefüggésben tett reklámüzenetek.
A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést, és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól. A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek.
Ezek keretében visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban márciusa és márciusa között vásárolta első bérletét a szolárium-hálózatban. A cég emellett vállalta, hogy ismertető kampányt indít a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A vállalkozásnak belső vállalati megfelelési programot is be kell vezetnie és franchise partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések szoláriumok autókhoz.
Szerző: Azénpénzem.